Education Fees: Teaching Aids & Resources, Arts, Projects & Stationery
Activities & Events
School Supplies
Bayaran Bulanan
♦ (1): FULL DAY ( 07:00AM – 05:30PM) – RM 380 ♦ (2): NEW FULL DAY+ (06:45AM – 06:00PM) – RM 400 ♦ (3): HALF DAY (07:00AM -12:30PM) – RM 280 ♦ (4): NEW HALF DAY+ (06:45AM-01:30PM) – RM 310
POLISI PEMBAYARAN DAN PEMULANGAN
Yuran bulanan perlu dibayar dalam tempoh dari 1 sehingga 5 haribulan. (Minggu pertama setiap bulan).
Semua pembayaran boleh dibuat secara pindahan ke akaun bank / CDM (Bank Islam – Alfasoha Academy of Arabic 09010010081616) / tunai / melalui kaedah pembayaran lain yang ada di sini: https://arabic.edu.my/payment-methods/
Untuk mendapatkan resit rasmi pembayaran yuran, ibu bapa perlu muat turun resit di student portal di bahagian Fee Invoices.
Pendaftaran bagi dua pelajar (adik-beradik) akan mendapat diskaun 10% untuk pelajar kedua.
Selepas pembayaran, ibu bapa akan menerima emel pengesahan pembayaran diterima oleh pihak Tamhidi. Untuk melihat atau mencetak resit pembayaran, ibu bapa boleh log in ke student portal di bahagian Payment History.
Peringatan (reminder) akan dihantar kepada ibu bapa pada setiap awal bulan sebagai peringatan selama seminggu.
Sekiranya pihak ibu bapa mempunyai masalah untuk melaksanakan pembayaran dalam tempoh yang ditetapkan, sila isi Surat Tunjuk Sebab untuk tindakan lanjut bagi masalah berkaitan. (SHOW CAUSE LETTER)
Pihak Tamhidi akan menelefon pihak tuan/puan sekiranya gagal membuat sebarang tindakan.
Sekiranya pelajar tidak hadir ke Akademi tanpa urusan kecemasan, pembayaran yuran tetap perlu dibayar seperti biasa. Ini kerana Akademi masih beroperasi tetapi pelajar yang gagal untuk menghadirkan diri.
POLISI PEMBAYARAN
POLISI PEMULANGAN
Yuran Pendaftaran (RM 150)tidak akan dipulangkankerana yuran ini adalah sebagai tempahan slot kemasukan pelajar dan digunakan untuk memasukkan maklumat pelajar ke dalam sistem Tamhidi.
Dari jumlah Yuran Tahunan (RM800), hanya Yuran Pembelajaran (RM500) sahaja yang akan dipulangkan.
➡️ Sebagai contoh: Sekiranya pelajar hanya mengikuti kelas selama 6 bulan iaitu dari Januari sehingga Jun, cara pengiraan pemulangan adalah seperti berikut:
Baki hanya akan dikembalikan dalam tempoh 1 – 30 hari, selepas tarikh pelajar berhenti.
Pembayaran Yuran Pembelajaran dikira secara bulanan walaupun kehadiran pelajar tidak penuh pada bulan kemasukan.
**Polisi ini diambil kira sekiranya ibu bapa memaklumkan kepada pihak sekolah tentang keinginan pelajar untuk berhenti belajar dalam jangka masa tidak kurang dari sebulan.
➡️ Ibu bapa boleh mengisi borang di bawah sekiranya ingin bertukar tempat belajar: